Samsung RL 40 HGPS Refrigerator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RL 40 HGPS Refrigerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Vos 29-10-2015

Ruime kast, no frost is perfect.
Kleur van RVS is ook mooi en geen warmtewisselaar aan de achterzijde (geen radiator zeg maar).

Nadelen:
- Display na 2 jaar steeds slechter. Na 3jaar zelf vervangen voor 64 euri.
- Onderste "fruitlade" in de koelkast, wil nog wel eens onder 0 gaan. Dit verpest dan aantal zaken.

einstein.100 11-10-2015

Deze Koelkast is een waardeloos product van Samsung.
Led display op deur ging al na ruim 2 jaar gedeeltelijk stuk. Elk half jaar vielen er meer led lichtjes uit, waardoor de koelkast nu niet meer is te gebruiken. Samsung is een heel slechte leverancier. Meteen - net na de garantietermijn - werd meegedeeld dat reparatie € 139 zou moeten kosten. Schandalig. Nooit meer een Samsung koelkast.

annagroot 25-10-2012

zelf heb ik deze koeldiepvries kast,ik heb er alleen maar narigheid mee,van het begin af aan als ik hem even verzet houd ik de deur van de vriezer in mijn handen,de konstruktie is gewoon niet goed het aan voorste pootje zit een palletje dat staat in verbindind met de deur,voor de rest is het een mooie en fijne koelkast,maar dit kan gewoon niet heel jammer

holandanka1 28-07-2012

`ik heb een type RL40HGPS. Ik vind het een hele goede koelkast en was altijd erg gek over Samsung... `nu ben ik wel erg teleurgesteld ...Scherm van deze koelkast gaat erg snel stuk...Ik vind dat zo koelkast van deze prijs categorie moet langer goed blijven- kan straks geen temperatuur instellen - zien... Zeer slecht...

Tatotony 05-09-2010

Mooie degelijk uitziende koelkast

Minpunten zijn dat diepvriesgedeelte hoewel ingesteld op -18 regelmatig doorgaat naar -25 wat extra stroomverbruik kost.
(heb er een draadloze temp.meter ingelegd zodat ik de werkelijke temp steeds kan zien,)

De fabrikant is wel zo slim geweest om dit niet op het display van de koelkast weer te geven.

Dus A+ kun je ook wel vergeten. ik kom uit op een verbruik van ong. 360kwh per jaar.
Ik heb gedurende 3 maanden met een kwh meter getest

ivrienen 05-06-2010

Geweldige koelkast, echt value-for-money.

De koel en vries eigenschappen zijn uitstekend, maar wat wil je nog meer dan een minimale diepvriestempertuur van 25 graden onder nul, die netjes op het hel blauw verlichte display wordt weergegeven.

Het koelgedeelte heeft een belangrijk minpunt, de schaphoogtes van de plexiglas platen zijn beperkt indeelbaar en lijken meer ontworpen voor de Aziatische markt.

1.5 liter flessen en pakken kunnen NIET rechtop staan, of met moeite. Eventueel is in de deuropening wel plaats te maken voor een twee of drietal grote rechtopstaande pakken of flessen.

Niet echt een groot probleem daar de meeste ongeopende pakken liggend kunnen worden bewaard, maar wel een belangrijk aandachtspuntje!

Zelf ben ik erg tevreden met deze koelkast, hij koelt (en vriest) als de beste en heb geen problemen met overmatige geluidsproductie (alhoewel ik af-en-toe wel eens 'ploppen' en lichte knallen uit de koelast hoor, en af en toe heel kort gezoem van motoren, maar dit schijnt normaal te zijn.

Iwan

Anoniem 25-04-2010

Wij zijn super tevreden over deze koelkast. Wij hebben hem nu ongeveer 6 maanden en hebben nog geen minpunten weten te ontdekken. Hij maakt geen rare geluiden, houdt alles goed, is ontzettend ruim en logisch ingedeeld. Ook is hij erg energiezuinig en zijn de energiesparende functies (zoals de vakantiemodus) erg handig.

Koelgedeelte:
Ontzettend ruim en overal even koel. Je kunt er zo twee weken boodschappen in kwijt. Erg leuke indeling in de deur, met aparte vakken voor kaas, boter en sauzen. Super handig.

Vriesgedeelte:
In een woord: geweldig! Dankzij de superfreeze zijn ijsklontjes in ongeveer 30 minuten klaar. Ook de lades zijn super praktisch en ruim. Ook de no-frost werkt prima. In sommige koelkasten met no-frost heb ik wel eens meegemaakt dat er toch onder in het vriesvak kleine plasjes water ontstaan, bij deze is het niet geval. Gewoon geweldig.

refiller 16-11-2009

Als Beste Koop getest in het oktobernummer 2009 van de Consumentengids.
Behaalde een tweede plaats met 72 punten (De duurdere nummer 1 kreeg 73 punten).

De Samsung koelvrieskast heeft 2 thermostaten in plaats van 1, waardoor je het koel- en vriesdeel onafhankelijk van elkaar kunt regelen. Een processor beheert de boel. Via een numerieke, blauw verlichte, display buiten in de koelkastdeur worden de ingestelde temperaturen permanent getoond, met in de display geïntegreerde drukknopjes zijn deze te wijzigen. Ook de overige functies vakantie, snel invriezen en alarm worden via drukknopjes ingesteld en, indien geactiveerd, via verlichte symbolen in de display getoond.
De Samsung staat in een dichte keuken op een vlakke harde vloer, staat af fabriek al waterpas.
Degelijke, stabiele koelvrieskast, die weinig geluid maakt, de ventilator werkt geruisloos, alleen als de compressor aanslaat dan merk je de kast pas op, de koele zijkanten worden dan lichtjes warm tot handwarm.
De deuren openen en sluiten zoals beoogd door mijnheer Samsung, dat wil zeggen, staat de deur op een kier van maximaal 10 centimeter dan sluit deze zich vanzelf, open je de deur dan zwaait die vanzelf volledig open.
De in de display getoonde koelkasttemperatuur komt overeen met die van een in de koelkast (in een glas water) geplaatste thermometer.
De buitenkant smet niet, er zijn geen vingerafdrukken of andere gebruikssporen te zien. De binnenkant is gemakkelijk te reinigen, de vriezerladen en de groentelade zijn gemakkelijk uit te nemen en terug te plaatsen.
Omdat de lucht in de koelkast (en vriezer) wordt geventileerd is het op iedere plaats even koel en is de koelkast vrijer in te delen dan een zonder fan. Ook ontstaat er geen vacuümeffect meer waardoor je een zojuist gesloten deur meteen weer, zonder weerstand, kan openen.
Omdat ook het vocht uit de geventileerde lucht wordt gehaald heb je geen ijsvorming in de vriezer en vervalt de noodzaak om deze te ontdooien, ook vormen er zich geen ijskristallen op je diepvriesproducten. De inhoud van een gesloten lade blijft hierdoor nu van buitenaf zichtbaar (door de transparante voorkant heen).
De vriezer is qua indeling minder efficiënt dan de koelkast, de onderste lade is kleiner omdat de ruimte met ondermeer de compressor wordt gedeeld, bij de bovenste lade zit de gesloten deur van de koelkast in de weg. Alleen de middelste lade is zonder gedoe bruikbaar voor grotere verpakkingen, de overige laden zijn zonder gedoe alleen bruikbaar voor kleinere verpakkingen, zakken en strooigoed.

De gebruiksaanwijzing is voor verbetering vatbaar. Er wordt niet uitgelegd hoe je het beschermingsmateriaal verwijdert, dat moet je zelf uitzoeken. Bijna had ik de beschermingsfolie over de display en de zij- en bovenkant van de Samsung over het hoofd gezien, de zij- en bovenkant van de kast is beplakt met een doorlopende baan transparante folie. De op de zijkant geplakte, in het oog springende, sticker heb ik intact verwijderd met een haardroger.

Over de levensduur valt weinig te zeggen, de Samsung koelvrieskast oogt degelijk aan de buitenkant, maar dat zegt weinig over de inwendige constructie, laat staan de kwaliteit en duurzaamheid van de gebruikte componenten. Er is kwetsbare technologie toegevoegd zoals een fan en een processor. De drukknopjes in de display wekken niet de indruk voor de eeuwigheid te zijn ontworpen. De, per ongeluk, openstaande klep van de groentelade kan gemakkelijk worden gekraakt door het flessenrek van de dichtslaande koelkastdeur.

jong333 28-10-2009

Wij hebben onlangs ook deze Samsung koelkast gekocht ivm de herrie die onze oude maakte. Echter maak deze nog meer herrie dan de vorige. Ik word er gek van en baal als een stekker voor mij nooit meer een "goedkope koelkast". Ik oververweeg deze maar op markplaats te zetten als ik 150 euro verlies moet nemen moet dat maar.

Baszzz 22-07-2009

In maart van dit jaar (2009) deze koelkast gekocht bij BCC. Het was een aanbieding en het leek ons wel wat. Al na drie maanden begaf het bovengedeelte het. D.w.z. het koelde niet meer. De vriezer deed het nog wel. toen eerst BCC gebeld. Die hebben geen eigen reparatieservice. Doorverwezen naar Samsung.nl. Die verwezen ons vervolgens door naar HAS (Huishoudelijke Apparaten Service), omdat zij ook niet zelf repareren. Dit is echt een rotbedrijf! Hebben me een hele dag voor niks laten wachten. Kost me een berg geld als zelfstandig onderenemer!

Het bleek overigens om een bevroren circulatiekanaal te gaan. En dat bij een nieuwe koelkast...

Nu, nog geen maand later is het bovengedeelte wéér stuk. Ik heb het volledig gehad met dit apparaat, met HAS, met Samsung én de BCC!

kim kamp 17-07-2009

Wij hebben een paar weken geleden onze Samsung koel-/vriescombinatie thuisbezorgd gekregen. In de eerste instantie waren wij erg blij met de koelkast, totdat alle producten in de koelkast ineens bevroren waren. Wij hebben een paar dagen een thermometer in de koelkast gelegd. Deze gaf aan dat het -10 gragen was in de koelkast, terwijl het display op de koelkast deur iets heel anders aangaf. Er is tot drie keer toe een vriendelijke monteur bij ons geweest. Volgens hem zou het klepje tussen het koel -en het vriesgedeelte niet goed sluiten. De monteur heeft een nieuwe achterwand geplaatst, maar ook dit mocht niet baten. Wij hebben na de vierde keer besloten om voor een andere koelkast te willen gaan. Gelukkig was dit geen probleem en mochten we een andere uitkiezen!

Voordelen van de koelkast;
- veel ruimte in de koelkast
- ruime lades in het vriesgedeelte

Nadelen van de koelkast;
- de deur van de koelkast zuigt zich zo goed vast, dat je flink moet trekken om de koelkastdeur open te krijgen!
- Het klepje van de onderste bak in de koelkast sluit niet goed.
- De drievrieslades zijn wel ruim, maar kunnen niet ver open. Het is lastig om er bijvoorbeeld een pizza in te krijgen!
- De koelkast is niet geruisloos!

Ondanks onze keuze voor een andere koelkast vind ik de prijs/kwaliteit van de koelkast goed. De lades zijn stevig en de indeling van de koelkast is goed! Ons probleem schijnt slechts sporadisch voor te komen, dus dit is zeker geen reden om niet voor de Samsung koelkast te gaan!

Rousca 21-11-2008

Erg mooie koelkast, maar naar een paar dagen in bezit toch al enige opmerkingen.Allereerst ging het omzetten van de deur ( draairichting) niet zo makkelijk als ze voortijd gezegd hadden. Het kost best wel enige tijd en inzicht. Wat daarna opvalt is dat de koelkast aan de achterkant op wieletjes staat!! Verplaatsen is daardoor gemakkelijk, maar op een niet vlakke plek moet je al gauw met wiggetjes gaan werken.En dan komt daarbij meteen om de hoek kijken dat deuren zich flink vastzuigen.Met als gevolg dat de koelkast niet echt lekker blijft staan. De ruimte in de koelkast is zeer ruim te noemen,de diepvries daarin tegen valt echt tegen. De laden zelf zijn best groot, maar ze schuiven niet ver naar buiten. En bij de bovenste la zit ook nog de koelkast deur extra in de weg. Brood is dus bijvoorbeeld moeilijk erin en eruit te krijgen. Verder is hij redelijk stil te noemen en hij koelt erg goed (ook in de deur). Verder ziet hij er goed uit met de RVS look deur en de metallic kast. Het display is ook makkelijk en ziet alles er daardoor gelikt uit. We hopen al met al dat we nog lang plezier mogen beleven aan deze koel/vries combinatie, hij kost tenslotte niet veel in verhouding!!